Nyheter

Ny kundportal för KRAV-certifierade företag

Nu lanseras ”Mitt KRAV”, en kundportal där KRAV-certifierade företag och certifieringsorgan ska rapportera allt från försäljningsvärde till areal. Från årsskiftet är alla KRAV-certifierade kunder registrerade i Mitt KRAV.

KRAV-certifieringen är sedan ett antal år en så kallad tredjepartscertifiering som görs av certifieringsorgan, ackrediterade av Swedac. KRAV fokuserar istället på regelutveckling och marknadsföring.

170128_krav-portalenHittills är det också certifieringsorganen som har rapporterat in mycket av kundernas data till KRAV.  Nu ska kunderna själva rapportera via Mitt KRAV.

När kunderna lämnar sina kontakt- och produktionsuppgifter direkt till oss försvinner fler felkällor. Därmed hjälper vi kunderna att skapa bättre affärer, säger Johan Cejie, försäljningschef på KRAV.

Framtagande av Mitt KRAV har delvis gjorts tillsammans med certifieringsorganen för att underlätta för de KRAV-certifierade lantbrukskunderna, som till en början får en större administrativ arbetsinsats då de ska rapportera både till certifieringsorgan och till KRAV. Så småningom ska dock de båda systemen integreras med varandra.

Även certifieringsorganen kommer att ha nytta av Mitt KRAV då portalen kommer att generera användbar information till hela branschen i form av bättre statistik och ännu mer korrekt data.

Läs mer…

Källa: Miljö Online och KRAV

Taggat , , , , ,