Toyotas satsning på att minska miljöpåverkan genom att införa individuella klimatmål för de svenska återförsäljarna i Sverige har blivit en stor framgång.
Det genomsnittliga koldioxidutsläppet för alla nya Toyota-bilar som såldes i Sverige under 2008 blev 145,7 g CO2/km, och därmed bättre än målet för året som var satt till drygt 149,1 g CO2/km. Toyota Center i Göteborg var bäst i Sverige med ett genomsnitt på endast 129,5 g CO2/ km.
Klimatmålen för Toyotas svenska återförsäljare infördes för försäljningsåret 2007. Målet var en minskning från 163 g CO2/km året innan till 158 g CO2/km. Resultatet blev också då en ytterligare förbättring till 154,9 g CO2/km.
För 2009 lägger Toyota ribban ännu högre, med målet att minska det genomsnittliga koldioxidutsläppet för all sin nybilsförsäljning i landet till 138 g CO2/km.