header-banner

Här är vi som skapat #MiljöOlof

En grupp studenter från Högskolan Väst ligger bakom MiljöOlof-kampanjen. Under några intensiva veckor i april – maj skapade de tre kortfilmer med en humoristisk knorr, för att visa på nyttan av att gå en miljöutbildning på Ekocentrum. Man kan ana inspiration från stora, lyckade TV-kampanjer i upplägget, men de har verkligen fått till en ”egen ton” i filmerna.

Gruppen från Högskolan Väst bestod av:

MiljöOlof grupp Högskolan VästPatrick Swenman

Karin Goffe

Gustaf Gustafsson

Marlene Johansson

Julia Thielen

Rabecka Linderot

(på bild även Helen Sylvan)

 

MiljöOlof Daten– Uppdraget som gruppen fick av Ekocentrum var att skapa en kampanj som riktar sig till människor i åldern 18-30 år, och gärna personer som inte är så insatta i hållbarhetsfrågor. Det här är en svår målgrupp att nå, men humor brukar kunna bryta isen! Hellre skoja till det lite än att vifta med pekpinnar! Då kanske fler intresserar sig och inser att en hållbarhetsutbildning kan vara intressant även för dem. Vi tycker studenterna har lyckats riktigt bra med detta. Stort tack till denna duktiga arbetsgrupp! Helen Sylvan, marknadsansvarig och uppdragsgivare på Ekocentrum.

Det här arbetet kom till stånd tack vare vårt samarbete med Miljöbron, som länkar samman studenter med företag/verksamheter för att utföra uppdrag som en del av utbildningen. Miljöbron är ett av de goda exemplen i Ekocentrums utställning. Ekocentrum har varje år anlitat någon studentgrupp för olika uppdrag – det var första gången vi hade media/IT-inriktning på vårt uppdrag. Men det blir säkert inte sista gången, vi är mycket nöjda med resultatet och med studenternas kreativitet och arbetstakt!

MiljöOlof tipsar i tre kortfilmer om hur han sparar på miljön.

Vad tycker du om MiljöOlof? Hör gärna av dig och berätta!

Kontakta oss

Taggat , , , , , , , ,